Verslag 10. Eolische eilanden en modderbaden - Reisverslag uit Messina, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 10. Eolische eilanden en modderbaden - Reisverslag uit Messina, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 10. Eolische eilanden en modderbaden

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

11 September 2018 | Italië, Messina

Di 11 sept. Om 6.15 hoor ik Frits al rondscharrelen terwijl het buiten nog donker is. Wat is er aan de hand? Om 7.45 zal de bus ons ophalen om naar de Eonische eilanden te gaan. We maken vaker bus-excursies want je kan niet makkelijk 20 campers parkeren! En iedereen stond keurig op tijd bij de bus. Maar bij de haven aangekomen zagen we nog veel meer bussen en we konden met moeite een zitplaats in de boot vinden. Na ruim een uur varen kwamen we aan op Lipari: een haven binnen de muren van het 15 de eeuwse Castello. We liepen naar een mooie, hooggelegen kerk. Het 2 de eiland was Vulcano. Daar kregen we een lunch aangeboden. Op dit eiland zijn warmwaterbronnen en modderbaden. De laatste vulkaanuitbarsting is geweest in 1890. De stranden zijn zwart van de lava. En je rook een penetrante zwavelgeur. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en zijn in het warme modderbad gaan liggen! Het water bubbelde omhoog en soms was het heter dan je prettig vond. Toen we daarna de zee ingingen was ook daar heet borrelend water. Dit was een bijzondere ervaring. Het eiland Stromboli ligt een stuk verder van de kust, dus daar konden we niet naar toe. Op de terugweg zagen sommigen van ons dolfijnen zwemmen. Het was een leuke dag en prettig dat alles voor je georganiseerd was!

• 12 September 2018 - 06:03

Karin:

Heeft de modder en de zwavel ook nog een heilzame werking? wel heel apart om mee te maken denk ik.
    Heeft Frits zijn hoed opgehouden in het modderbad? (foto2)