Verslag 9. Commotie bij de haven - Reisverslag uit Messina, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 9. Commotie bij de haven - Reisverslag uit Messina, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 9. Commotie bij de haven

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

10 September 2018 | Italië, Messina

Op zondag 9 september gingen we met de boot naar Messina in Sicilie. De overtocht duurde slechts 25 minuten, toch voelde men spanning of alles wel goed zou gaan. De een had iemand € 5,- geboden om hem goed te loodsen. Twee anderen stonden al met hun camper in de rij, maar ze hadden nog geen ticket en moesten de rij weer uit. Een ander stel was verdwaald en hadden zelf een ticket gekocht, maar toen had de reisleider Anky een ticket over... Een week daarvoor waren ze ook al onfortuinlijk geweest, want ze wilden gaan lunchen en zagen vis voor € 10,- (er stond bij: per 100 gram, maar dat hadden ze niet gezien!). De kater kwam later toen de rekening kwam: meer dan € 200,-! De vis werd duur betaald! Na alle commotie kwam iedereen toch op Sicilie aan. We dronken samen een glaasje limoncello en vandaag hebben we onze eerste vrije dag! (maandag - wasdag...)

• 10 September 2018 - 18:25

Frank Gerner:

maar goed dat er vandaag een rustdag is want voor morgen staan er allemaal vulkanen op het programma; op lipari zijn alle vulkanen "dood" maar op vulcano is er veel zwavel in de lucht lees ik net.
    in de verte zal ook de stromboli we te zien zijn. hoop dat je niet al te veel gewassen hebt vandaag want die zwavellucht blijft wel een tijdje geur van je kleren afgeven.
    Frank

• 11 September 2018 - 09:22

Karin:

Je had je was in Napels moeten laten doen, daar zijn ze er goed in.
    Maar heerlijk nu Sicilië, doel bereikt, de Kalasjnikov nog even smeren en doorladen, en de spanning loslaten of het allemaal wel goed zal gaan, en go, vulkaan op en vulkaan af!

Tags: Sicilië