Verslag 11. Taormina en Etna - Reisverslag uit Sicily, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 11. Taormina en Etna - Reisverslag uit Sicily, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 11. Taormina en Etna

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

15 September 2018 | Italië, Sicily

13 sept Een vrije dag, maar je kon ook zelf met de lijnbus naar Taormina. Dan moest je het er wel voor over hebben om 2 uur in de bus te zitten voordat je er bent.... Het vestingstadje ligt op een hoge rots van 200 m. en werd in de 8ste eeuw door de Grieken gesticht. De Romeinen voegden zich er later bij en legden waterreservoirs aan. Daardoor konden ze belegeringen lang tegenhouden, maar uiteindelijk werden ze uitgehongerd. In 960 kwamen ze in opstand tegen Islamitische overheersing. Trekpleister is ook nu nog het oude openluchttheater. 14 sept. We maakten een gezamenlijke busrit naar de Etna. In 2 groepen deden we 2 verschillende tochten. Daarna een heerlijke lunch: het leek wel of we samengepropt in een skihut zaten! We hebben ook nog een wandeling door de kloof gemaakt, maar voor het zover was brak een wolkbreuk los: we zagen woeste stromen de berg afkomen. Ongekend voor ons Nederlanders!

• 15 September 2018 - 13:47

Frank Gerner:

je vertelt maar weinig over de etna; zijn jullie ook op de berghelling geweest?
    en was de berg vuur aan het spuwen?
    ik lees dat jullie overmorgen een fietstocht naar Syracuse gaan maken; een bijzonder oude stad
    waar Archimedes een groot deel van zijn leven woonde (tot hij 2230 jaar geleden door een romijnse soldaat werd vermoord). ik ben benieuwd wat er in de stad van te zien is.
    waarschijnlijk is er geen aandacht voor michiel de ruyter die in de baai van Syracuse is overleden.
    groeten, frank

• 16 September 2018 - 08:24

Karin:

Mooie foto's Reegje. Interessante informatie van Frank. Leuk voor ons om meer te weten te komen over de Griekse en Romeinse tijd op Sicilië. Wij gaan weleens op vakantie naar Castello d'Empurias in Spanje, die ook eerste een Griekse en daarna Romeinse tijd heeft gehad. Interessant hoe dat allemaal zo gekomen is, dus more, more, more.….

Tags: Taormina;, Etna