Verslag 8. Buffels, mozzarella en tempels. - Reisverslag uit Napels, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 8. Buffels, mozzarella en tempels. - Reisverslag uit Napels, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 8. Buffels, mozzarella en tempels.

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

07 September 2018 | Italië, Napels

Vr. 7 sept. Met 31 personen op de fiets langs slechte fietspaden kwamen we aan bij de buffelboerderij. Die buffels hebben een goed leven: ze worden gewekt met klassieke muziek, ze kunnen naar massagepalen, ze hebben een chip en bepalen zelf wanneer ze automatisch gemolken willen worden: 3x per dag. En als beloning krijgen ze daarna meteen voer. Ook kunnen ze onder de douche! Iedere buffel heeft z'n eigen "bed" en weet dat feilloos te vinden. Als de buffels het naar hun zin hebben, leveren ze goede kwaliteit melk. Soms wel 40 liter. Wij kregen een lekker stukje mozzarella. Mmm! Daarna op de fiets naar Paestum, waar vondsten waren uit de Griekse periode : bv. Van 475 jaar voor Chr. Er waren 2 prachtige tempels te zien en nog veel meer opgravingen. Thuisgekomen zagen we nog wat enthousiaste mieren in de camper. We gaan nu even zwemmen want het is hier heet! In de camper 30 graden......

• 07 September 2018 - 18:16

Frank Gerner:

mieren kan je wegjagen met koper (muntjes) daar hebben ze een hekel aan.
    mozzararella spreekt me niet zo aan.
    hebben jullie nog iets van de wereldberoemde napelse maffia gemerkt?
    hier is na de nodige regenbuien alles weer groen geworden, toch veel leuker dan het deprimerende stro-geel. de hoge temperaturen zijn gelukkig ook verdwenen.
    groeten , Frank

• 08 September 2018 - 08:02

Karin:

Was het nou een buffelboerderij of een knuffelboerderij? Of een knuffelboerderij met buffels.
    Nou ja, als de mozzarella maar lekker is, en dat is ie.
    Liefs Ka

• 08 September 2018 - 08:11

Karin:

En Frank, bedankt voor de huishoudelijke tip van de koperen muntjes, ga het uitproberen van het voorjaar.

Tags: Paestum