Verslag 7. Vesuvius, Pompeii, Napels en pechvogels - Reisverslag uit Napels, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 7. Vesuvius, Pompeii, Napels en pechvogels - Reisverslag uit Napels, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 7. Vesuvius, Pompeii, Napels en pechvogels

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

05 September 2018 | Italië, Napels

di 4 sept. Frits lag bijna te slapen om 23.30 uur toen JP vroeg of hij wilde komen met gereedschap. Zijn camperband was opeens lek en er kwamen zo laat nog monteurs, maar... zonder gereedschap. Gelukkig brachten ze de dag erna de band weer gerepareerd terug! De dag erna gingen we met de bus naar de Vesuvius. Bovengekomen moesten we flink klimmen waarna we de krater zagen met een rookpluim. 's Middags - na een heerlijke lunch- gingen we naar Pompeij met een gids. Bij het begin van de jaartelling was Pompeii al een belangrijke stad, gebouwd met bakstenen en mooie tempels voorzien van marmer en diverse open lucht theaters. In '79 barstte de Vesuvius plotseling uit met vreselijke vernietigingskracht. De hele stad werd met een dikke laag bedekt en pas 19 eeuwen later ontdekte men bij opgravingen die prachtige oude stad. De gids Suzanne vertelde er levendig over en bracht ons zelfs naar het bordeel. Daar waren hele opstoppingen, want iedereen wilde de stenen bedden zien en de fresco's met standjes... Iemand wilde voordringen en een man viel languit op de grond. Wat een opwinding allemaal! Thuisgekomen was er nog een verrassing: een leger had een snelweg gemaakt langs de paal van de luifel. Ik heb het over een mierenplaag, waar velen last van hadden. We hebben ze kunnen terugdringen. woe 5 sept. Een tocht naar Napels met de bus. We liepen eerst langs de haven en later in een smalle straat waar de was overal buiten hing en mensen mandjes ophesen met spullen want anders moesten ze al die trappen op en af. Morgen reizen we verder.

• 05 September 2018 - 17:29

Karin:

Je maakt wel allerlei soorten avonturen mee he en dan ook nog een gevallen man in een bordeel dat al 19 eeuwen lam ligt. Eindelijk leven in de brouwerij moet je maar denken. Leuk om de foto's te zien en ik verheug me al op de fotoboeken.
    Liefs en niet helpen met de was opruimen hoor!

• 06 September 2018 - 17:11

Jaap:

Hallo je zal maar liggen te slapen of met de fresco's bezig zijn en dan opeens ben je ondergestoven het zal je maar gebeuren! Maar alle gekheid op een stokje ik begrijp dat jullie een prachtige reis hebben. Bij ons is in twee dagen 70 mm regen gevallen het is nu weer nat genoeg
    Gr.Jaap en Corry

• 06 September 2018 - 19:00

Joséphine:

Wat een belevenissen. Als onze mannen er toch niet waren met hun gereedschap. Het bordeel blijft blijkbaar in trek, ook toen wij er waren, kreeg het veel belangstelling te verduren. Leuk om er weer over te horen. Nog veel plezier en tot horen. Groetjes van ons