Verslag 6. Rome, kunst en welkomstdiner - Reisverslag uit Rome, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 6. Rome, kunst en welkomstdiner - Reisverslag uit Rome, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 6. Rome, kunst en welkomstdiner

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

03 September 2018 | Italië, Rome

Op 30 aug. hebben we Villa Borghese bezocht - in een mooi hartvormig park in het centrum van Rome. Je kon er alleen komen als je van tevoren digitaal had besteld. Maar de kunst was adembenemend: schitterende beelden en schilderijen. Er was 1 beeld van Paolina Borghese de Bonaparte. ( de zus van Napoleon). Ze had in 1800 een beeld van zichzelf laten maken als verrassing voor haar man. Toen men vroeg waarom ze naakt had geposeerd was haar reactie: er brandde een kachel in het atelier! Op 31 augustus kwamen alle 20 campers binnenrijden en 's avonds was er een welkomsdiner! Een energieke groep! We gingen op de fiets naar een leuk Italiaans restaurantje. Een pechvogel brak z'n kunstgebit bij het eerste harde broodje....... Hij had 3 secondenlijm bij zich, maar dat was in 3 seconden stuk. Op 31 aug gingen we met de bus naar Rome waar een vlotte gids rap met ons door de stad liep en uitleg gaf. Heel boeiend. De dag erna gingen we naar oude opgravingen van Rome ( voor de jaartelling). Na 4 uur lopen kwamen we bij de fiets, maar...... Ik had een lekke band! Geen leuke verrassing op zondag, want moest ik dan het hele eind lopen ?? Gelukkig werd er een fietsenmaker gevonden die het klusje klaarde. Later bleek dat JP zelf bandenmateriaal bij zich had. Na thuiskomst op de camping hebben we lekker even gezwommen! Vandaag zijn we naar Napels gereden. Later meer.

• 03 September 2018 - 15:52

Karin:

Oh jee, laat de pechvogel maar geen harde dingen meer eten. anders moet ie de ene dag met z'n ene helft kunsttanden eten en de volgende dag met de andere helft. Want secondelijm houdt dat niet.,
    Leuk verslag Reegje. Leuk dat je vertelt over wat je ziet, want ik kom daar nooit. En zo maak ik ook nog eens wat mee en zie ik nog wat.Love you!

• 04 September 2018 - 10:12

Frank Gerner:

jammer hoor zo'n lekke band; ik heb al jaren geen lekke band gehad, geheim?: schwalbe energiser life banden; daar zit een laagje uiterst sterk kevlar in waardoor deze volgens testen vrijwel nooit lek raken.
    gaan jullie nog naar de vulkaan bij Napels? goeie reis.Frank