Verslag 5. Braziliaanse danseressen en criminelen - Reisverslag uit Lazise, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 5. Braziliaanse danseressen en criminelen - Reisverslag uit Lazise, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 5. Braziliaanse danseressen en criminelen

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

28 Augustus 2018 | Italië, Lazise

Ga nooit op de laatste zondag van augustus naar het Gardameer! Wat een verkeersdrukte, zelfs op de snelwegen. We wilden alleen even langs het meer rijden, maar omdat alles zo langzaam ging, zijn we uiteindelijk naar een camping gegaan aan het meer: camping Fossalta. Dat bleek ons geluk te zijn! Die avond stond er aangekondigd dat er een Braziliaanse dansvoorstelling zou zijn. En wat bleek? Het waren professionals, die met verentooien, hoge hakken en trillende billen een schitterende show weggaven. Wat een geluk dat we dat konden zien! De volgende dag gingen we richting Siena. Daar gebeurde iets vervelends op de autoweg. We hoorden opeens een harde knal en we zagen een auto met 3 jongens die druk naar ons gebaarden. Je hebt de neiging om te stoppen en te kijken, maar we vertrouwden het niet en reden snel door. We hoorden later dat JP hetzelfde had meegemaakt. En weer iemand anders (Ruud) werd gestopt door een ouder echtpaar die cash geld wilde omdat hij hun spiegel zou hebben geraakt. Maar hij zei dat hij een camera had waar dit niet als bewijs opstond. Ze probeerden gewoon te intimideren, maar daar trapten ze niet in. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als we wel gestopt waren. Dezelfde dag hebben we erg genoten van Siena: wat een sfeervolle stad! Prachtige fresco's in het voormalige hospitaal dat dienst had gedaan van de 14 de eeuw tot 1995! Het is te bezichtigen tegenover de Dom (de Duomo). En dan de Campo - vooral bij het avondlicht erg mooi.

• 29 Augustus 2018 - 08:06

Karin:

Wat een mooie foto's Reeg. Ik zie dat al voor me met al die 55 plussers op de camping haha.
    En wat slim om door te rijden, maffioso in Italia !!

• 01 September 2018 - 06:01

Karin:

Aan een camper zonder afweergeschut heb je tegenwoordig niks meer.