Verslag 4. Verzonken stad - Reisverslag uit Lazise, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 4. Verzonken stad - Reisverslag uit Lazise, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 4. Verzonken stad

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

26 Augustus 2018 | Italië, Lazise

We stonden op een prachtige plek aan de overkant van Reschen bij het Reschenmeer. Die plaats is er teminste nog, maar een stuk verder kom je een toren tegen die in het water staat. Hoe kan dat? 60 jaar geleden zijn er plannen beraamd om een stuwmeer te maken met het oog op energie opwekking. De dorpsgenoten van het plaatsje Graun hebben er heftig tegen geprotesteerd, maar helaas moest het dorp wijken voor de plannen en nu staat er nog een stil symbool in het water: de toren van Graun! Langs sommige wegen zagen we nu de nieuwe manier van energie opwekking, nl door grote wanden met zonnepanelen, als geluidswal! Heel slim, je hebt 2 vliegen in 1 klap. We reden langs het Gardameer en morgen vertel ik wat voor geluk we daar hadden!

• 28 Augustus 2018 - 08:46

Frank Gerner:

goed verhaal.
    wat is er aan het Gardameer gebeurd?
    groeten Frank