Verslag 16. Palermo en Sefalu - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu Verslag 16. Palermo en Sefalu - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Regina Gerner - WaarBenJij.nu

Verslag 16. Palermo en Sefalu

Door: Regi

Blijf op de hoogte en volg Regina

02 Oktober 2018 | Italië, Cefalù

28 sept. We reden door het nationale park Madonie: prachtig en ruig. De volgende dag zaten we al om kwart voor 8 in de bus naar Palermo. Karin, een vlotte gids stapte in. Eerst naar MON Reale - de trappen op. We kwamen in de met goud belegde Cappella Palatina. Schitterend! Daarna naar de catacombe dei Cappuccini - met mummies van bewoners uit de 19de eeuw. Op 1 okt. gingen we naar het middeleeuwse stadje Cefalu - het ligt direct aan een zandstrand. s Avonds hadden we een afscheidsdiner op het buitenterras. Het lot bepaalde waar je kwam te zitten en dat gaf wat consternatie, maar na de eerste gang kon men desgewenst wisselen. Als verrassing kregen we een kalender plus surprise. Heel leuk. De beide reisleiders kregen een zelfgehaakt beursje met inhoud en een kunstreproduktie. Heel leuk was het optreden van " juffrouw Jansen" en ook de reis op rijm van Lies.

• 03 Oktober 2018 - 06:10

Karin:

Echt Sicilië zoals ik het me voorstel. dus het is al weer voorbij. Mooie foto's Reeg en mooie verhalen en altijd leuk als je over de "consternatie" schrijft! Daar willen we natuurlijk het fijne van weten.
    Liefs en behouden vaart terug he.

• 03 Oktober 2018 - 19:31

Hans:

Dank Regi voor de mooie reisverhalen. Leek of ik de reis ook meemaakte. Neem aan dat jullie eind deze week aan de terugreis beginnen. Zag op de weerkaart dat het in het Noorden veel regenachtiger is, dus geniet nog even van de zon daar. Komende zaterdag ga ik nog bij jullie aan de slag. Wordt dan over de 20 graden. Nazomerse dag dus. Wens jullie een goede reis terug en tot volgende week.

Tags: Palermo